این مساله در شرکت های تولید کننده کنسول های بازی چیز عجیبی نیست که پس از عرضه نسل جدیدی از کنسول های خود، تولید نسل قبلی کنسول های خود را متوقف کنند. ولی برای کنسول Xbox One این اتفاق خیلی سریع تر از مدت زمان معمول اتفاق افتاد. اینطور که به تازگی مشخص شده است، توقف تولید کنسول Xbox One ، یعنی هر دو مدل Xbox One S و Xbox One X، دقیقا پیش از عرضه کنسول های Xbox Series X|S اتفاق افتاد تا با فروش کنسول های باقی مانده Xbox One، این نسل رسما به پایان خود برسد.

 

 

توقف تولید کنسول Xbox One

مدیر ارشد بازاریابی کنسول های Xbox، یعنی “سیندی واکر”، در صحبت خود با وب سایت The Verge در این رابطه گفت: “ما در پایان سال ۲۰۲۰، اقدام به توقف تولید کنسول Xbox One کردیم تا تمرکز بیشتری روی تولید کنسول های Xbox Series X|S داشته باشیم.”
در مقایسه با مایکروسافت، شرکت نینتندو پیش از این، تولید کنسول های ۳DS خود را پس از گذشت سه سال از عرضه Nintendo Switch متوقف کرد. در حالی که شرکت سونی اعلام کرده که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ حدود یک میلیون دستگاه دیگر از کنسول های PS4 را همچنان تولید کند.
در حالی که هر دو شرکت بزرگ تولید کننده کنسول های بازی دنیا، یعنی مایکروسافت و سونی، در حال حاضر همچنان به دلیل مشکلات تولید چیپ های مهم و اساسی دستگاه های خود با مشکلات عرضه و تقاضا بازار کنسول های بازی دست به گریبان هستند، شرکت مایکروسافت در این زمینه اعلام کرده که اطمینان دارد تمام تقاضاها برای خرید کنسول Xbox Series S خود را در سال پیش رو به راحتی پاسخ خواهد گفت. کنسول Xbox Series S یک کنسول ارزان قیمت ۳۰۰ دلاری است که برای کسانی که می خواهند با هزینه کمتر نسل جدید را تجربه کنند گزینه بسیار مناسبی می باشد.

 

توقف تولید کنسول Xbox One

این کنسول با توجه به قیمت مناسبش و همچنین سخت افزار قوی تر آن نسبت به کنسول Xbox One S، گزینه بسیار مناسب تری به شمار می رود. این را هم فراموش نکنید که کنسول Xbox Series S از امتیاز حافظه های سرعت بالای SSD نیز برخوردار است.
طبق نظرات یک تحلیلگر، تصمیم مایکروسافت مبنی بر توقف تولید کنسول Xbox One در زمان معرفی کنسول های Xbox Series X|S به همراه تصمیم آن ها برای تولید دو کنسول نسل جدید با قیمت های متفاوت، تصمیم خوبی بوده که به خوبی نیز جواب داده و مایکروسافت تاکنون موفق شده تعداد بیش از ۱۲ میلیون دستگاه Xbox Series X|S را در مجموع به فروش برساند.

 

منبع: Gamespot

نویسنده funzy
منتشر شده
دسته بندی ها اخبار
Views 213
0

نظرات

بدون نظر ها

دیدگاهتان را بنویسید

ورود به سایت

نام کاربری:

کلمه عبور:


آخرین دیدگاه‌ها

سبد خرید

محصولات برتر

Dragon Age: Inquisition

۱۰۰,۰۰۰ تومان۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان

Horizon Forbidden West

۲۰۰,۰۰۰ تومان۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles

۲۰۰,۰۰۰ تومان۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

نماد اطمینان خرید