بازی فیفا ۲۳ که به تازگی منتشر شده است، در روزهای ابتدایی عرضه مورد سیلی از انتقادات منفی از سوی طرفداران این بازی قرار گرفت. طرفداران ناراضی این بازی اقدام به بمباران نقد فیفا ۲۳ در متاکریتیک کردند و نمرات پایین زیادی را به این بازی دادند. این نمرات منفی دلایل زیادی داشته که یکی از آن ها عدم امکان استفاده از چیت در نسخه مخصوص PC آن بوده است!

 

 

بازی فیفا ۲۳ در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) بصورت رسمی عرضه شد. البته کسانی که نسخه Ultimate Edition این بازی را خریداری کرده بودند موفق شدند که از سه روز زودتر به بازی دسترسی پیدا کنند. نسخه Ultimate Edition نسخه ای از بازی می باشد که در اصل به درد کسانی می خورد که قصد بازی کردن بخش Ultimate Team در فیفا ۲۳ را دارند، چون این نسخه مزایایی از قبیل ۴۶۰۰ فیفا پوینت و امتیازات دیگری در بخش Ultimate Team را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

نسخه نسل نهم بازی فیفا ۲۳ از تکنولوژی جدید HyperMotion 2 برخوردار می باشد که با اضافه کردن بیش از ۶۰۰۰ انیمیشن جدید در بازی، آن را واقعی تر کرده و همچنین مکانیک های سرعت جدیدی را به بازیکنان بر اساس میزان سرعت آن ها در واقعیت اضافه کرده است. بازی فیفا ۲۳ در ابتدای عرضه خود توانست نمرات خوبی را از منتقدین دریافت کند، ولی به نظر می رسد که پلیرهای این بازی خیلی از آن راضی نیستند.

 

نقد فیفا 23 در متاکریتیک

 

پلیرهای بازی فیفا ۲۳ با انتشار نقدها و امتیازات منفی در متاکریتیک نارضایتی خود را از این بازی نشان داده اند. امتیاز متاکریتیک فیفا ۲۳ که توسط منتقدین ثبت شده عدد قابل قبول ۷۷ می باشد، در حالی که امتیازی که کاربران به بازی داده اند در حال حاضر ۲.۵ می باشد! بسیاری از مطالبی که کاربران در رابطه با این بازی نوشته اند مسائلی عادی و همیشگی می باشند، از قبیل اینکه فیفا ۲۳ نسبت به فیفا ۲۲ پیشرفت خاصی نداشته و یا اینکه شبیه ساز دقیقی از فوتبال نمی باشد.

 

بسیاری از این نقدها اشاره داشته اند به مکانیک هایی از بازی که پلیرها را مجبور می کنند برای کسب نتیجه در بازی هزینه کنند و فیفا پوینت بخرند. این مساله ای است که در سری بازی های پیشین فیفا نیز امری عادی بوده و نسخه قبلی بازی نیز به دلایلی مشابه مورد بمباران انتقاد هوادارن قرار گرفت. آخرین فیفایی که از طرف کاربران نمره قابل قبولی را بدست آورد، فیفا ۱۷ می باشد.

 

البته بمباران انتقادات منفی فیفا ۲۳ فقط مربوط به متاکریتیک نمی شود و این بازی در Steam نیز دارای امتیازی “بسیار منفی” از سوی کاربران می باشد. بیشتر انتقادات در استیم اشاره به سیستم ضد چیت جدید بازی می باشد که باعث شد بسیاری از کاربران نتوانند بازی را اجرا کنند. بسیاری از گیمرها بیان کرده اند که با پرداخت مبلغ بیشتری نسخه Ultimate Edition را خریداری کرده اند تا بتوانند سه روز زودتر بازی را اجرا کنند ولی به دلیل اررورهایی که به دلیل سرویس جدید ضد چیت بازی بوجود آمدند موفق به اجرای بازی نشدند. برخی هم معتقدند که نسخه مخصوص PC بازی به خوبی بهینه سازی نشده است.

 

 

امسال بسیاری از بازی ها به دلایل مختلفی دچار بمباران نقد های منفی شدند و فیفا ۲۳ آخرین نسخه از این لیست می باشد. حتی بازی های محبوبی مثل Horizon Forbidden West و Elden Ring نیز دچار بمباران نقد منفی شدند، هرچند کاربران دلایل محکمی برای دادن نمره پایین به این بازی ها ارائه کرده اند. برای فیفا ۲۳ به نظر می رسد دلیل اصلی سیل انتقادات منفی سیستم ضد چیت جدید بازی بر روی PC و همچنین نارضایتی های همیشگی از این بازی که سال هاست میان پلیرهای فیفا رایج است بوده است.

 

منبع: gamerant

نویسنده funzy
منتشر شده
دسته بندی ها اخبار
Views 335
0

نظرات

بدون نظر ها

دیدگاهتان را بنویسید

ورود به سایت

نام کاربری:

کلمه عبور:


آخرین دیدگاه‌ها

سبد خرید

محصولات برتر

Dragon Age: Inquisition

۱۰۰,۰۰۰ تومان۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان

Horizon Forbidden West

۲۰۰,۰۰۰ تومان۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles

۲۰۰,۰۰۰ تومان۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

نماد اطمینان خرید