فصل اول سریال بر اساس بازی اول خواهد بود

اچ‌بی‌او تایید کرده است که فصل اول سریال Last of Us داستان قسمت اول بازی را دنبال خواهد کرد. بازی اول که در سال ۲۰۱۳ توسط Naughty Dog ساخته شد به عنوان یکی از بهترین‌ بازی‌های دهه، و شاید حتی تاریخ بازی، شناخته می‌شود. دلایل زیادی هستند که چنین سطحی از تحسین‌شدگی را موجب شده‌اند. نه تنها از لحاظ گیم‌پلی به عنوان یک بازی ترسناک و سوروایول(survival) خوب عمل می‌کند، بلکه داستان آن به عنوان یکی از دستاورد‌های صنعت بازی سازی به شمار می‌رود. The Last of Us  داستان جوئل را بیان می‌کند، مردی که از دختر نوجوانی به نام الی، در خلال سفری اجباری در امریکایی پسا آخرالزمانی محافظت می‌کند. الی که تنها فردی است که به ویروسی مرگبار مقاومت نشان می‌دهد کلید یافتن درمانی برای آن است.

 

سریال Last of Us

پدرو پاسکال که پیشتر در نقش‌های شاهزاده اوبرین و ماندولورین ظاهر شده بود نقش جوئل را ایفا خواهد کرد.

 

پدرو پاسکال (Pedro Pascal) که پیش از این او را در نقش‌ ماندولورین و  شاهزاده اوبرین در بازی تاج‌وتخت دیده بودیم، نقش جوئل را بر عهده دارد و  بلا رمزی(ُBella Ramsey) که با نقش لیانا مورمانت در بازی تاج‌وتخت در یاد‌ها مانده& نقش الی را برعهده خواهد داشت. به غیر از این، خبری از بازیگران نقش‌های دیگر اعلام نشده است. نیل دراکمن(Neil Druckmann)، کارگردان هر دو قسمت The Last Of Us، از از نویسندگان و مدیران تولید سریال است. .

دراکمن در مصاحبه‌ای با ‌آی‌جی‌ان تایید کرد که فصل اول سریال بر اساس قسمت اول بازی ساخته خواهد شد. بر اساس گفتهٔ او، سازندگان صحبت‌هایی طولانی در مورد بهترین شیوهٔ  اقتباس این داستان برای تلویزیون داشته اند. بر طبق او، «ریشه‌های فلسفی داستان» نقشی کلیدی در فرآیند اقتباس داستان این بازی، به داستانی مناسب تلویزیون خواهند داشت. او همچنین بیان داشت که با اینکه ضرب‌های داستانی سریال با بازی شباهت خواهند داشت، سریال در قسمت‌هایی به شدت از داستان بازی فاصله خواهد گرفت.

«ما صحبت‌های بسیاری در این زمینه داشتیم که فصل اول سریال باید بر اساس بازی اول باشد. وقتی پای مسائل ظاهری به میان می‌آید، مثلا اینکه آیا فلان شخصیت باید دقیقاً همان پیراهنی را به تن داشته باشد که در بازی تنش بوده، به نظرمان خیلی اهمیتی ندارد. شاید همان پیراهن تنش باشد، شاید پیراهن دیگری. آنچه برای ما اهمیت دارد خلق درست عمیق شخصیت‌ها و عمق داستان آنها است. البته، بعضی وقت‌ها هم خیلی شبیه بازی خواهد بود. برای من جالب است که دقیقاً  عین بعضی از دیالوگ‌هایی را که برای بازی نوشتم در فیلمنامه‌های اچ‌بی‌او می‌بینم. البته، بعضی وقت‌ها هم شباهت بسیار کمی به بازی خواهد داشت، هرچه‌نباشد داریم داستان را از طریق رسانهٔ دیگری می‌گوییم.»

 

سریال Last of Us

قسمت دوم The Last of Us با بازخورد‌های صفروصدی از سوی طرفداران قسمت اول مواجه شد. دلیل تفاوت شدید نظرات تا حدی به موضع‌گیری‌های سیاسی بازی و سلایق متفاوت طرفداران برمی‌گشت. 

 

تفاوت‌های داستانی سینما و سریال با بازی

باید منتظر بود و دید که داستان سریال واقعاً تا چه حد با بازی تفاوت خواهد داشت. بااین‌حال، دور از واقعیت نیست که اینطور فرض کنیم که ساختن یک بازی نیازمند توجه به نکاتِ کلیدیِ متفاوتی است. در بازی، ما زمان زیادی را صرف هدایت الی و جوئل در شهر‌های ویرانه و فضا‌های پر از دارودرخت حومهٔ شهر‌ها می‌کنیم. این چنین صحنه‌هایی چندان در فیلم و سریال خوب از آب در نمی‌آیند و بعید نیست که تا حد زیادی حذف شوند.

از طرف دیگر، Last of Us ، در زیر پوست خود داستانی در مورد پدر بودن و پرورش فرزند است. جوئل که هنوز در عزای دختر خود است- دختری که در دقایق اول بازی اول کشته می‌شود- رابطه‌ای پدرانه با الی پیدا می‌کند. این رابطهٔ پدرانه، در ادامهٔ سفر در دنیای ویرانهٔ امریکا، بر تصمیم‌گیری‌های او تاثیرگذاری فزاینده‌ای دارد. و بعید هم نیست که سریال بخواهد بیشتر  وارد عمق این رابطه و نتایج آن شود. مدتی پیش، قسمت دوم The Last of Us  نقد‌هایی بسیار تحسین‌برانگیز دریافت کرد -گرچه طرفداران بازی در مورد آن هم نظر نبودند- و توفیق آن تا حد زیادی به خاطر تکامل بخشیدن به شکل رابطهٔ مابین الی و جوئل است. اگر فصل‌های بعدی سریال قرار است داستان‌هایی خوب بیان کنند، باید بنیاد این رابطه در فصل اول گذاشته شود و پویایی‌های آن مورد احترام قرار گیرند.

 

سریال Last of Us

بلا رمزی که نقش لیانا مورمانت را در بازی تاج‌وتخت بر عهده داشت در نقش الی ظاهر خواهد شد.

 

نکتهٔ دیگر، و تفاوت دیگر، به ذات فعالانهٔ بازی‌های کامپیوتری برمی‌گردد. در یک بازی که در چنین دنیایی می‌گذرد، مشاهدهٔ خشونت و انجام اکشن، لزوم پیشروی در بازی و پیش بردن داستان است. چیزی که در یک نمایش دراماتیک لزومی ندارد و شاید بعد از مدتی ملال‌آور شد.

بر طبق دراکمن «در بازی، آنقدر کار‌های متفاوت برای انجام دادن است که باید بازیکن را در ابتدا با مکانیسم‌های بازی آشنا کنید. در بازی لزوماً خشونت و نمایش آن بیشتر به چشم می‌آید ودلیلش این است که بازیکن باید بتواند برای پیش‌روی، استفاده از تفنگش را یاد بگیرد و از آن استفاده کند. این مسئله، یکی از مثال‌هایی است که برای من با بازی تفاوت دارد. اچ‌بی‌او هم در فاصله گرفتن ما از اکشن و نزدیک شدن به درام شخصیتی بسیار تاثیرگذار بوده است. داستان بعضی از اپیزود‌هایی که نوشتیم و مورد علاقهٔ من هستند بسیار از بازی فاصله می‌گیرد. من شخصاً بی‌صبرانه منتظرم که مردم این اپیزود‌ها را ببینند.»

سریال Last of Us نوامبر ۲۰۲۰ از اچ‌بی‌او مجوز ساخت دریافت کرد و اچ‌بی‌او هنوز تاریخ دقیقی برای عرضهٔ آن اعلام نکرده است. می‌تواند حدس زد که در بهترین حالت در اویل ۲۰۲۰ به روی آنتن رود.

نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان هنری هر دو بازی، از مدیران اجرایی و نویسندگان سریال است. کرگ مازین(Craig Mazin) که پیشتر در سریال چرنوبیل به عنوان نویسنده فعالیت کرده بود نیز در نویسندگی و مدیریت اجرایی این سریال در کنار نیل دراکمن خواهد بود.

همچنین سازندهٔ موزیک متن هر دو قسمت بازی‌ها یعنی گوستاوو سانتااولایا (Gustavo Santaolalla)، وظیفهٔ خلق موسیقی متن سریال را بر عهده خواهد داشت.

Published
Categories اخبار
Views 465
0

Comments

No Comments

دیدگاهتان را بنویسید

ورود به سایت

Username:

Password:


آخرین دیدگاه‌ها

سبد خرید

محصولات برتر

Dragon Age: Inquisition

۱۰۰,۰۰۰ تومان۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان

Horizon Forbidden West

۲۰۰,۰۰۰ تومان۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles

۲۰۰,۰۰۰ تومان۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

نماد اطمینان خرید