شرکت Embracer Group امروز اعلام کرد با شرکت Square Enix بر سر خرید استودیوهای Crystal Dynamics ،Eidos-Montréal و Square Enix Montréal به توافق رسیده است. همچنین شرکت Ebracer، مالکیت آی پی های بزرگ این کمپانی ها که شامل بازی های Tomb Raider ،Deus Ex ،Thief و Legacy of Kain می شود را نیز در دست می گیرد.
این معامله برای شرکت Embracer به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار هزینه برداشته است. با وجود اینکه این رقم، مبلغ بسیار زیادی به شمار می رود، ولی باز هم خیلی ارزانتر از آخرین خرید بزرگی که در صنعت بازی های کامپیوتری اتفاق افتاد و شرکت سونی، استودیو Bungie را به مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خرید، می باشد.

البته با وجود اینکه ممکن است نام شرکت Embracer برای شما آشنا نباشد، ولی این شرکت مدت زیادی است که در زمینه خرید شرکت های ساخت بازی های کامپیوتری فعالیت دارد. سابقه فعالیت این شرکت حتی به پیش از خرید های بزرگ مایکروسافت باز می گردد. در حال حاضر، این هلدینگ بزرگ سوئدی، مالکیت برندهای بزرگی در صنعت بازی های رایانه ای، از قبیل Deep Silver ،Saber Interactive و THQ Nordic را در دست دارد.

 

البته این فروش برای Square Enix، منجر به این خواهد شد که از زیر بار تعدادی از شرکت های زیر مجموعه غربی خود خارج شود. در چند وقت اخیر بارها شاهد این بوده ایم که شرکت Square Enix بسیاری از تولید های اخیر استودیو های Crystal Dynamics و Eidos (از قبیل بازی های Avengers و Guardians of the Galaxy) را یک شکست تجاری بخواند. این حرکت باعث می شود که Square Enix بتواند بیشتر تمرکز خود را بر روی سرمایه گذاری روی تکنولوژی هایی از قبیل بلاک چین، هوش مصنوعی و سیستم بازی ابری، بگذارد.
شرکت Embracer تخمین می زند که این معامله که شامل حدود ۱۱۰۰ کارمند نیز می باشد در بین ماه های جولای تا سپتامبر پایان یابد.
در حال حاضر، استودیو Crystal Dynamics در حال همکاری با مایکروسافت بر روی بازسازی بازی Perfect Dark می باشد. همچنین این شرکت ساخت نسخه جدیدی از بازی Tomb Raider را نیز در دست دارد.

 

منبع: venturebeat

نویسنده funzy
منتشر شده
دسته بندی ها اخبار
Views 268
0

نظرات

بدون نظر ها

دیدگاهتان را بنویسید

ورود به سایت

نام کاربری:

کلمه عبور:


آخرین دیدگاه‌ها

سبد خرید

محصولات برتر

Dragon Age: Inquisition

۱۰۰,۰۰۰ تومان۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان

Horizon Forbidden West

۲۰۰,۰۰۰ تومان۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles

۲۰۰,۰۰۰ تومان۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

نماد اطمینان خرید