بازی جدید سازندگان It Takes Two یعنی استودیو Hazelight به کارگردانی “جوزف فارس” باز هم یک بازی دونفره جذاب است که Split Ficition نام دارد. این بازی روز گذشته عرضه شد و توانست نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند. بازی Split Ficition در حال حاضر در وب سایت “استیم” نظرات مثبت بسیار بالایی را از کاربران دریافت کرده و در “متاکریتیک” نیز دارای بالاترین امتیاز در میان بازی های عرضه شده امسال است.
البته این مساله که بازی جدید سازندگان It Takes Two که در سال ۲۰۲۱ بهترین بازی سال شد بازی فوق العاده ای باشد و نظر مثبت همه را به خود جلب کند مساله دور از انتظاری نبود. ولی Split Ficitiion حتی بالاتر از حد انتظار عمل کرده و نمرات منتقدین و کاربران به آن بالاتر از حد انتظار است.
داستان بازی Split Fiction در رابطه با دو زن است که در دنیایی مجازی از ساخته های ذهن خود گیر می کنند. هر دوی آنها نویسنده هستند و یکی علاقمند به دنیاهای فانتزی و دیگری علاقمند به دنیاهای علمی تخیلی است و حالا هر دو در دنیایی ترکیب شده از این دو دنیا گیر افتاده و باید خود را از آن نجات دهند.
این بازی، سومین بازی استودیو Hazelight است، استودیو سازندگان بازی It Takes Two که بهترین بازی سال ۲۰۲۱ شد، بازی احساسی Brothers: A Tale of Two Sons و همچنین بازی دونفره فرار از زندان A Way Out. اینها بازی های ساخته شده توسط این استودیو هستند که تمامی آنها بازی های خوبی محسوب می شوند و همیشه پرطرفدار بوده اند. پس در کیفیت بالای بازی های ساخته شده توسط سازندگان بازی It Takes Two یعنی استودیو Hazelight شکی نیست، اما نظرات در مورد بازی Split Fiction بسیار فوق العاده بوده و آن را تیدیل به بهترین بازی سال بر روی وب سایت “متاکریتیک” کرده است.
در نقد وب سایت gamesradar در رابطه با این بازی نوشته شده: “باید استودیو Hazelight را استاد ساخت بازی های دونفره دانست.” همچنین طبق نظر یکی از کاربران استیم “این بازی با اختلاف بهترین بازی دونفره ای که می توان آن را بر روی یک دستگاه بازی کرد است که در تاریخ ساخته شده. این بازی پر از طراحی های جدید و منحصر بفرد و کمتر دیده شده در صنعت بازی های ویدئویی است.” یک کاربر دیگر گفته: “این خیلی به آدم حس خوبی میده وقتی که میبینی استودیویی وجود دارد که به جای اینکه فقط به فکر کسب درآمد بیشتر از پلیرها باشد، به دنبال این است که بازی این فوق العاده زیبا و جذاب بسازد. خداوند پشت و پناه Hazelight باشد که بازی های دو نفره را زنده نگه داشته است.”
ظاهرا مردم بسیار از نحوه طراحی و ساخت بازی جدید سازندگان It Takes Two راضی هستند. یکی دیگر از کاربران در این رابطه گفته: “در دوره این که وجود بازی هایی که بتوان آن ها را بصورت دو نفره بر روی یک کنسول و تلوزیون بازی کرد به انزوا رفته است، اسطوره هایی در استودیو Hazelight هستند که همچنان بر خلاف نظر شرکت های بزرگ که دنبال فقط کسب درآمد بیشتر هستند، تمرکز خود را بر روی ساخت بازی هایی دونفره و فوق العاده و فراتر از حد انتظار گذاشته اند.”
این نظر کاملا درست است، زیرا استودیو Hazelight همانند بازی It Takes Two و A Way Out، برای بازی Split Fiction نیز قابلیتی به نام Friend Pass گذاشته است که با استفاده از این ویژگی شما می توانید فقط یک نسخه از بازی را خریداری کرده و بدون اینکه دوست شما مجبور به خرید باشد او را دعوت کنید تا به همراه شما بازی کند. همچنین اینکه دوست شما بر روی چه پلتفرمی بازی میکند نیز مهم نیست و ویژگی Cross-Platform این بازی باعث شده تمام محدودیت های ممکن از بین برود. این حرکت بزرگ از استودیو Hazelight که بر خلاف سیاست های معمول تمامی استودیو های بازی سازی است ثابت می کند که اولویت آنها ساخت بازی جذاب برای پلیرها است، نه کسب درآمد بیشتر.
همچنین “جوزف فارس”، کارگردان بازی های استودیو Hazelight اعلام کرده که از Microtransaction (پرداخت های درون بازی ای که شما را مجبور می کنند بعد خرید بازی برای بدست آوردن امکانات بیشتر درون بازی، پول بیشتر پرداخت کنید.) متنفر است. او در اینباره گفته: “میکروترنزکشن ها یک مشکل بزرگ در صنعت بازی های ویدئویی هستند که باعث کشته شدن خلاقیت در آن می شوند.” این خیلی خوب است که میبینیم بازی هایی وجود دارند که بر خلاف سیاست های کسب درآمدی که دارند بازی ها را به نابودی می کشند عمل می کنند و به موفقیت های بزرگی نیز می رسند.
منبع: gamesradar
Comments
No Comments