بازی بسیار محبوب فیفا ۲۳ به تازگی عرضه شده و طرفداران این بازی چند روزی است که در حال بازی کردن جدید ترین نسخه بازی محبوب فیفا هستند. بدون شک، بخش Ultimate Team در این بازی، یکی از محبوب ترین بخش های بازی به شمار می رود و یکی از دلایل اصلی فروش بالای بازی فیفا می باشد. طرفداران فیفا هر سال بی صبرانه منتظر هستند تا ببینند چه بخش های جدیدی به Ultimate Team اضافه می شود و شاهد چه تغییراتی در نسخه جدید هستند. خوب امسال یک تغییر اساسی در این بازی داشته ایم. سیستم جدید کمیستری فیفا ۲۳ به طور کلی تغییر کرده و قوانین جدیدی بر آن حاکم شده است. شاید شما هم اولین کاری که بعد از خرید این بازی میخواهید انجام دهید ساختن یک تیم جدید در Ultimate Team باشد، ولی عدم آشنایی با سیستم جدید کمیستری فیفا ۲۳ باعث شود نتوانید به خوبی تیم خود را ببندید. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با تغییرات جدید کمیستری فیفا ۲۳ آشنا شوید.

 

 

 

 

 

به گفته شرکت EA، هدف از ساخت سیستم جدید کمیستری در بازی، این بوده که پلیرها بتوانند تیم های متنوع تری را بسازند و بطور کلی ساختن تیم راحت تر شود. در این راستا یکی از بزرگترین تغییرات انجام شده این است که دیگر نیاز نیست بازیکنان برای تقویت کمیستری یکدیگر، دقیقا در کنار هم قرار بگیرند و از این به بعد در هر پستی باشند، می توانند طبق شرایط جدید تعریف شده، به بازیکنان پست های دیگر که از آن ها دورتر هستند هم کمیستری دهند. نکته جدید دیگر اینکه کمیستری منفی از بازی حذف شده و در بدترین حالت ممکن نیز هیچ بازیکنی امتیاز منفی نمیگیرد و از حالت پایه خود ضعیفتر نمی شود. کمیستری کلی تیم نیز از بازی حذف شده و دیگر هیچ تاثیری در بازی ندارد.

 

تغییرات جدید کمیستری فیفا ۲۳

  • بازیکن ها می توانند به کمک حضور بازیکنان دیگر از ملیت، لیگ و باشگاه یکسان در ترکیب اصلی، تا ۳ امتیاز در کمیستری خود دریافت کنند.
  • لینک شدن از طریق پست کاملا از بازی حذف شده و بازیکن ها بدون توجه به پستی که در آن بازی می کنند می توانند به هم لینک شوند.
  • بازیکن ها دارای یک پست بازی اصلی و چند پست بازی متغیر هستند.
  • کمیستری کلی تیم از بازی حذف شده و شما می توانید فقط روی کمیستری شخصی هر بازیکن تمرکز کنید و کمیستری کلی تیم دیگر هیچ اهمیت و تاثیری در بازی ندارد.
  • تاثیر منفی کمیستری در امتیاز و قدرت بازیکن ها حذف شده و هر بازیکن در بدترین حالت ممکن نیز امتیاز منفی نمیگیرد و از حالت پایه خود ضعیفتر نمی شود.
  • سیستم وفاداری از بازی حذف شده و بازیکن ها دیگر بعد از انجام ۱۰ بازی در تیم کمیستری اضافه دریافت نمی کنند.

بدست آوردن کمیستری در فیفا ۲۳:

با اضافه کردن بازیکن هایی از کشور، لیگ و باشگاه یکسان می توانید با رسیدن به نقطه های دریافت کمیستری، کمیستری اضافه دریافت کنید. قوانین دریافت کمیستری بر این اساس بصورت زیر است.

 

۱ کمیستری۲ کمیستری۳ کمیستری
باشگاه۲ بازیکن۴ بازیکن۷ بازیکن
ملیت۲ بازیکن۵ بازیکن۸ بازیکن
لیگ۳ بازیکن۵ بازیکن۸ بازیکن

 

 

برای بدست آوردن اولین امتیاز کمیستری، شما فقط کافی است تا یک بازیکن از یک باشگاه یا ملیت یکسان را به ترکیب خود اضافه کنید. اگر دو بازیکن دارای باشگاه و ملیت یکسان باشند، هر کدام ۲ کمیستری بدست می آورند.

 

 

مدل های کمیستری در فیفا ۲۳:

مدل های کمیستری یا همان کارت های Chemistry Style، همانند فیفا های قبلی باعث می شوند تا برخی از قدرت های خاص بازیکنان در بازی افزایش یابند. اینکه آن قدرت مشخص شده بازیکن به چه اندازه افزایش یابد، بستگی به امتیاز کمیستری بازیکن مورد نظر دارد. هرچه امتیاز کمیستری بازیکن بیشتر باشد، به مقدار بیشتری تقویت خواهد شد.

در جدول های زیر می توانید مشاهده کنید که چگونه قدرت بازیکن ها بر اساس نمره کمیستری ۱، ۲ یا ۳، چه میزان افزایش خواهد یافت. چه دروازبان ها و چه سایر بازیکنان.

= افزایش زیاد

= افزایش متوسط

= افزایش کم

 

جدول میزان افزایش قدرت بازیکن های با کمیستری ۳، بر اساس کارت مدل کمیستری استفاده شده برای آن ها:

جدول میزان افزایش قدرت بازیکن های با کمیستری ۲، بر اساس کارت مدل کمیستری استفاده شده برای آن ها:

جدول میزان افزایش قدرت بازیکن های با کمیستری ۱، بر اساس کارت مدل کمیستری استفاده شده برای آن ها:

کمیستری برای بازیکنان درون زمین و ذخیره ها:

بازیکن های ذخیره ای که وارد بازی می شوند، هیچ قدرت اضافه ای از سیستم کمیستری فیفا ۲۳ دریافت نمی کنند. باز هم لازم به ذکر است، که در FUT 23، تاثیرات منفی بر قدرت بازیکن ها به دلیل کمیستری پایین وجود ندارد و حتی بازیکن های با کمیستری ۰ نیز امتیاز منفی نخواهند گرفت و با قدرت پایه خود بازی خواهند کرد.

در نهایت نیز، پس از سوت شروع هر بازی، هر تغییری در ترکیب و سیستم بازی تیم و جای بازیکن ها، تاثیری رو کمیستری آن ها نداشته و بازیکنان با کمیستری ای که بازی را با آن شروع کرده اند، بازی را به پایان خواهند رساند.

 

منبع: ea.com

نویسنده funzy
منتشر شده
دسته بندی ها اخبار
Views 3733
0

نظرات

بدون نظر ها

دیدگاهتان را بنویسید

ورود به سایت

نام کاربری:

کلمه عبور:


آخرین دیدگاه‌ها

سبد خرید

محصولات برتر

Dragon Age: Inquisition

۱۰۰,۰۰۰ تومان۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان

Horizon Forbidden West

۲۰۰,۰۰۰ تومان۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles

۲۰۰,۰۰۰ تومان۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

نماد اطمینان خرید