مصاحبه مجله اسپانیایی با یکی از سازندگان Cyberpunk 2077 در مورد گیم‎پلی بازی:

جزئیات کمی در مورد Cyberpunk 2077، آخرین پروژه‎ی استدیو CD Projekt Red که یک بازی اول شخص در ژانر نقش آفرینی (RPG) است، وجود دارد؛ اما نشریه اسپانیایی Area Jugones در مصاحبه‎ای با Mateusz Tomaszkiewicz، کارگردانِ ماموریت‎های بازی (quest director)، برخی از عناصر پنهانِ این عنوان را روشن کرده است. در این گفتگو Tomaszkiewicz درباره میزان تکامل گیم‎پلی بازی از رویداد E3 2018 تا امروز، تخم‎مرغ‎های عید پاک (Easter egg) در بازی Witcher 3 و موارد دیگر صحبت می‎کند.

این گفتگو، Mateusz Tomaszkiewicz را به عنوان یکی از تولید کنندگان محتوای داستانی و کارگردان ماموریت‎های ثانویه (Secondary missions) بازی معرفی میکند. او همچنین وظیفه عیب‎یابی و رفع نقص گیم‎پلی را برعهده دارد؛ بنابراین اطلاعات زیادی درباره وضعیت حال‎حاضر بازی دارد و دقیقا می‎داند که گیم‎پلی بازی Cyberpunk 2077 از زمان رونمایی در رویداد E3 2018 چه تغییراتی کرده است.

درباره گیم‎پلی بازی:

در پاسخ به سوال درباره گیم‎پلی بازی، Tomaszkiewicz این‎طور می‎گوید: « ما دائما در حال صیقل دادن همه‎ی اجزاء بازی هستیم و به این فکر می‎کنیم که چطور این بازی را جذاب‎تر و حا‎ل و هوای گیم‎پلی آن را بهتر کنیم؛ آنچه در رویداد E3 2018 رونمایی شد تنها بخش کوچکی از بازی بود. در آن زمان تصور دقیقی در مورد این‎که چطور این عنوان قرار است در قالب یک جهان-باز (open-world) یا تصویر کلی بازی گنجانده شود، وجود نداشت؛ بنابراین موارد زیادی هست که هنوز در مورد آن‎ها فکر نکرده‎ایم و چیزهایی هست که همچنان داریم بر روی آن‎ها کار می‎کنیم. باتوجه به این توضیحات، بازی نسبت به گیم‎پلی رونمایی شده متفاوت است و مواردی وجود دارد که هنوز نیاز به کار بیشتر دارند.»

در بررسی‎هایی اولیه Cyberpunk 2077 مشخص شده که در این بازیِ RPG، انتخاب‎های متنوعی برای بازیکن وجود دارد. در این بازی نه تنها هر انتخاب بازیکن، عواقب خاص خود را دارد، بلکه به گفته Tomaszkiewicz، این بازی یک تفاوت ویژه با پروژه قبلی استدیو CD Projekt Red، یعنی Witcher 3 دارد.

روش‎های گوناگون برای انجام ماموریت‎ها:

در این زمینه Tomaszkiewicz توضیح می‎دهد: « همانطور که پیش از این توضیح دادم، ما در این بازی تصمیم‎ها، عواقب تصمیم‎ها، کارکترهای خوب و … داریم؛ اما به عقیده من، چیزی که این بازی را نسبت به پروژه قبلی ما متمایز می‎کند، غیرخطی بودن گیم‎پلی بازی است؛ این تفاوت را می‎توان در جریان انجام ماموریت‎های بازی متوجه شد. غیرخطی بودن به این مفهوم است که بازیکن برای تمام کردن ماموریت‎های بازی روش‎های زیادی دارد که تحت تاثیر مواردی، از جمله کارکتری که در بازی ساخته‎ و ابزاری که استفاده می‎کند می‎باشد. به نظر من این تفاوتی است که Cyberpunk 2077 با Witcher 3 دارد، چراکه در گیم‎پلی Witcher 3 یک حلقه پایه‎ای وجود دارد. علاوه بر این، کارکترها نیز در گیم‎پلی بازی Cyberpunk غیر-خطی هستند و این پیچیدگیِ عمده‎ای است که در ماموریت‎های این بازی وجود دارد.»

تخم‎مرغ عید پاک(Easter Egg) در بازی Witcher 3:

توجه: پاراگراف بعدی، اسپویلر خاصی درباره بازی Cyberpunk ندارد که داستان بازی را لو دهد، اما اگر هنوز کمپین اصلی Witcher 3: Wild Hunt را بازی نکرده‎اید، این بخش را مطالعه نکنید!

در کمپین داستانی بازی Witcher 3: Wild Hunt بازیکن به جهان‎های مختلف سفر می‎کند اما در یک لحظه خاص شخصیت محوری داستان، جهانِ دیگری را توصیف می‎کند. در این بخش به جهانی اشاره می‎شود که مردمش “تکه‎ای فلز در داخل سرشان دارند”؛  این مکان پایه و اساس بالقوه و یا یکی از بخش‎های مرتبط با جهانِ Cyberpunk 2077 باشد. 

در این گفتگو، Tomaszkiewicz سوالی در مورد وجود Easter Eggهای مشابه مورد بالا، در بازی Cyberpunk 2077 را اینطور پاسخ می‎دهد: « این سوال پیچیده‎ای است، چراکه Easter Egg بخشی از مراحل نهایی و پیش از انتشار یک بازی است؛ اما باید بگویم که درحال حاضر، ایده‎هایی درباره Easter Egg در سر داریم، اما هنوز سخت است که بتوانم تعداد دقیق آن‎ها را اعلام کنم. با این وجود می‎توانم بگویم که ما تیم خلاقی در اختیار داریم و تخم‎مرغ‎های عید پاک و اشاره‎های پنهانی مشابه آن، از مواردی است که در مراحل آخر به بازی اضافه می‎شوند؛ و من اطمینان دارم که تعداد قابل توجه‎ای از آن‎ها در Cyberpunk 2077 وجود خواهد داشت.»

منبع: وبسایت digitaltrends

    

نویسنده محمودرضا
منتشر شده
دسته بندی ها اخبار
Views 22

نظرات

بدون نظر ها

گذاشتن یک پاسخ

ورود به سایت

نام کاربری:

کلمه عبور:


Members

Instagram