مکانیک جدید گیم پلی بازی Modern Warfare تحولی جدید در بازی های شوتر بوجود خواهد آورد.

 

یکی از جدید ترین بازی های سبک شوتر قصد دارد تغییری اساسی در این ژانر بازی ایجاد کند. مارک گریگزبی از شرکت Infinity Ward در بلاگ مربوط به بازی Call of Duty: Modern Warfare اعلام کرد که به این بازی قابلیت Reload کردن سلاح در حالت ADS ( یعنی زمانی که شما دکمه نشانه گیری را فشار داده و هدف گرفته اید ) اضافه خواهد شد. البته همین تغییر کوچک در گیم پلی بازی Modern Warfare می تواند به تنهایی تفاوت بسیار زیادی در سبک بازی گیمر ها و نحوه رقابت آن ها با یکدیگر ایجاد کند.

 

 

توضیحات گریگزبی درباره ADS Reload

در تاریخ ۲ جولای، مارک گریگزبی، کارگردان انیمیشن شرکت Infinity Ward اعلام کرد که گیم پلی بازی Modern Warfare ( که در تاریخ ۲۵ اکتبر، برابر با ۳ آبان، برای PC و کنسول های PlayStation 4 و Xbox One عرضه خواهد شد. ) یک ویژگی جدید که “ADS Reload” نامیده می شود، خواهد داشت.

به طور خلاصه، ADS Reload این قابلیت را به بازیکن ها خواهد داد که در زمانی که دکمه مربوط به نشان گیری را نگه داشته اند بتوانند سلاح خود را Reload کنند و این مساله باعث می شود تا آن ها بتوانند وقتی که در حال Reload هستند، نشانه خود را نیز روی هدف مورد نظر نگه دارند. گریگزبی در این رابطه گفته است: ” در گذشته، زمانی که شما در حالت ADS قرار داشتید و Reload می کردید، اسلحه به کنار می رفت و شما مجبور بودید مجدد هدف مورد نظر خود را نشانه گیری کنید. این بار، زمانی که شما در حال Reload هستید، نشانه شما بر روی هدف باقی خواهد مانند و شما می توانید در نبرد باقی بمانید.”

 

نحوه Reload در اکثر بازی های شوتر گذشته

البته در بازی های Call of Duty گذشته و همچنین اکثر بازی های FPS شما پیش از آنکه بتوانید Reload کنید مجبور بودید با رها کردن دکمه مربوط به نشانه گرفتن از حالت ADS خارج شوید. تسلط داشتن روی این مساله که چه زمانی از حالت ADS خارج شده و Reload کنید از استراتژی های اساسی در بازی های رقابتی به شمار می رود. در بازی هایی از قبیل Destiny 2، ظرفیت خشاب و سرعت Reload سلاح های مختلف با یکدیگر متفاوت است که تسلط بر روی این مساله بسیار برای بازیکن ها حیاتی می باشد تا منجر به این نشود که در زمان نامناسب تیر تمام کنند. بنابراین سلاحی با ظرفیت خشاب بالا و سرعت Reload سریع تر می تواند تفاوت شکست و پیروزی را مشخص کند.

البته گیم پلی بازی Modern Warfare می تواند تغییر بسیار بزرگی در این مساله ایجاد کند. همان گونه که گریگزبی گفته است، این قابلیت به بازیکن ها امکان هدف گیری در زمان Reload را نیز می دهد و این موضوع تفاوت بزرگی در گیم پلی بازی های FPS به شمار می رود.

البته این بار اولی نیست که از ویژگی Reload در حالت ADS استفاده می شود و این ویژگی حتی در Call of Duty های قبلی نیز بوده است. این ویژگی قبلا به صورت یک پرک مخصوص به یک سلاح خاص در بازی Call of Duty: Black Ops 4 وجود داشته است. ولی در حال حاضر ADS Reload از ابتدای بازی برای تمامی بازیکن های قابل استفاده خواهد بود.

 

سری بازی های Call of Duty و نوآوری در گیم پلی بازی های شوتر

بسته به اینکه بازیکن ها چگونه از این مکانیک جدید بهره برند، این مساله می تواند کاملا بازی های FPS را متحول سازد. سری بازی های Call of Duty علاوه بر جذابیت بسیار بالا، همواره در نوآوری برای ایجاد ایده های مدرن در بازی های FPS پیشرو بوده است که خود ADS به تنهایی یکی از آن ها به شمار می رود.

بازی Call of Duty در سال ۲۰۰۳، که اولین بازی از این سری بوده است، در کنار بازی America’s Army در سال ۲۰۰۲ و بازی Vietcong در سال ۲۰۰۳ از اولین بازی هایی به شمار می روند که ADS را وارد بازی های شوتر کرده اند. همچنین بازی Call of Duty 4: Modern Warfare در کنار بازی Halo 3 نیز پرک ها و ابزار های جدید قابل اضافه شدن به سلاح ها در مود های آنلاین را برای اولین بار معرفی کرده اند که اکنون شاهد نمونه هایی از آن ها در بازی های بزرگی مانند Fortnite هستیم.

 

منبع: Inverse

نویسنده funzy
منتشر شده
دسته بندی ها اخبار
Views 96

نظرات

بدون نظر ها

گذاشتن یک پاسخ

ورود به سایت

نام کاربری:

کلمه عبور:


جستجوی بازی

Members

Instagram

The access_token provided is invalid.