سیزن چهار ندای وظیفه: منطقهٔ جنگی (Call of Duty: Warzone) ماه گذشته راهی بازار شد، اما از نظر اهالی بازی، اغلب، بیش از حد دشوار بود.  این فصل چندان روند بازی این بازی را تغییر نداد و در قیاس با سیزن‌های گذشته نامید‌کننده بود، علاوه بر اینکه نقشهٔ وردانسک(Verdansk) را حذف کرد، بازیکنان را به سفر زمانی فرستاد، و غیره (البتهٔ نقشهٔ وردانسک اکنون بازگردانده شده است). آپدیت‌های بعد از سیزن چهار، همگی، بر برطرف‌سازی باگ‌ها، و کاستن از قدرت اسلحه‌هایی بخصوص برای دستیابی به یک بازی متعادل‌تر و درگیر‌کننده‌تر، توجه داشته‌اند. و اکنون آپدیت جدید ریلودد(Reloaded) این روند را پی خواهد گرفت.آخرین آپدیت سیزن چهار دربردارندهٔ تغییراتی میان‌فصلی است. آپدیت ریلودد که نزدیک به ۹ گیگ فضا اشغال می‌کند، مجموعه‌ای از امکانات و وسایل داخل بازی را به روز می‌کند و همچنین تلاش دارد تا موجب تعادل رقابتی بازی شود.

تغییرات کال آف دیوتی: وارزون- اسلحه‌های جدید و به‌روز شده

تغییرات کال آف دیوتی: وارزون
دو اسلحه به منطقهٔ جنگلی سیزن ۴ ریلودد اضافه شده‌اند.  یکی از آنها  اوتی‌اس ۹ است که یک مسلسل دستی تمام‌اتوماتیک کم‌لگد است اما اندازهٔ خشاب آن به نصبت کوچک است. می‌توان آن را از فروشگاه داخل بازی یا از طریق انجام یکی از چالش‌های بازی به دست آورد، امری که در مورد میس(the mace) که یک سلاح سرد جدید است (و در ادامهٔ این سیزن به بازی اضافه می‌شود) نیز صدق می‌کند.

اسلحه‌های قدیمی‌تر دچار تغییراتی شده‌اند تا زمان کشتن(time-to-kill) متعادل‌تر شود.  از قدرت چند‌تایی از تفنگ‌های جنگی کاسته شده است: ضریب افزایش دمیج گلوله‌های ای کی-۴۷ (AK-47)  به سر  و سینه به ترتیب از ۱.۶۲x به ۱.۵x، و  از ۱.۲x به۱x کاهش پیدا کرده است.از ضریب افزایش سی ۵۸(ٰC58) نیز کاسته شده و به میزان لگد آن اضافه شده است. البته تیررس آن ۸٪ افزایش پیدا کرده است. فارفا ۸۳، اف‌اف‌ای‌آر ۱، گروزا، اسلحهٔ جنگی چارلی، رم-۷ و اکس‌ام۴، اکنون همگی تیررس کمتری دارند. از طرف دیگر، حداقل میزان دمیج کیو‌بی‌زد-۸۳، اسلحهٔ جنگی چارلی، ام ۱۳ و کریگ ۶ افزایش پیدا کرده است.

مسلسل‌های دستی سبک نیز در موارد قوی‌تر و در مواردی ضعیف‌تر شده‌اند تا شاید به گزینه‌های رقابتی بهتری برای ندای وظیفه: منطقهٔ جنگی تبدیل شوند.  سقف دمیج ام۶۰(M60) به ۳۷، و ضریب افزایشی تیر‌های به سر آن از ۱.۵x به ۱.۶x افزایش پیدا کرده است. اما ام‌جی ۳۴(MG34) در تمام جنبه‌های دمیج حداکثر، دمیج حداقل، ضریب افزایش تیر به سر، و ضریب افزایشی تیر به سینه کاهش قدرت داشته است. همچین سقفِ دمیجِ مسلسلِ دستی سَبُک آلفا افزایش پیدا کرده، اما تیررس و ضریب افزایش تیر به سینهٔ آن کم شده است.

از قدرت بیشتر مسلسل‌های دستی کاسته شده است. از میزان دمیج کی‌اس‌پی-۴۵، ال سی‌۱۰، بول‌فراگ، مک-۱۰، میلانو ۸۲۱، مسلسل دستی آلفا، و پی‌پی‌اس‌اچ-۴۱ کاسته شده است. از سوی دیگر، حد‌اقل دمیج ای‌کی-۷۴یو، مسلسل دستی آلفا، مسلسل دستی اکو، مسلسل دستی دلتا و ایزو افزایش پیدا کرده است. همچنین نیل‌گان(Nail Gun) که به عنوان یک مسلسل دستی رده‌بندی می‌شود نیز دچار یک کاهش قدرت دیگر شده است و از میزان احداکثر دمیج، ضریب افزایشی تیر به سر، و ضریب افزایشی تیر به سینهٔ آن کاسته شده است.

تفنگ‌های راهبرد نیز به طور کلی ضعیف شده‌اند؛ ضریب افزایشی تفنگ راهبرد چارلی، کارو.۲ و ام‌۱۶ کاهش پیدا کرده است. همچنین دوربین اسنایپرهایی با بزرگ‌نمایی ۴x یا بیشتر، از دور برق خواهند زد و به این‌ترتیب تشخیص آنها برای دشمنان آسان‌تر خواهد بود.

 ندای وظیفه: منطقهٔ جنگی ریلودد – تغییرات در روند بازی

تغییرات کال آف دیوتی: وارزون

 

علاوه‌بر تغییرات سلاح ها، تغییراتی نیز در روند بازی سیزن ۴ ریلودد اعمال شده که بدین شرح می‌باشند:

  • تجهیزات جدید در گولاگ‌ها
  • کیل‌استریک سلاح نگهبان  جدید در اتاق‌های کنترل در قرمز
  • ژتون‌های تخصصی در مود اصلی بتل‌رویال کمی راحت‌تر یافت می‌شوند.
  • دمیج کیل‌استریک تیرکمان جنگی اضافه شده است، و برخورد‌های مستقیم بلافاصله دشمنان را زمین‌گیر می‌کنند..
  • هنگام پرش با موتور بازیکن‌ها باید در هنگام نیاز به جلو و عقب خم شوند تعادل خود را از دست ندهند و پایین نفتند.  همچنین امکان تک‌چرخ زدن وجود دارد. در ضمن می‌توان به جلو خم شد تا به سرعت بیشتری پیچید.
  • تجهیزات دیوارنوردی همزمان قابل استفاده برای چندین بازیکن می‌باشد.

تغییرات کال آف دیوتی: وارزون ریلودد – باگ‌های برطرف‌شده

تغییرات کال آف دیوتی: وارزون

چندین باگ این بازی حل‌وفصل شده‌اند و امکان  سواستفاده از آنها به هنگام بازی کمتر شد است. به‌عنوان مثال،  بازیکنان نمی‌توانند از بین بعضی اشیا سفت‌وسخت تیر‌اندازی کنند یا آنسوی آنها را ببینند، همچنین امکان از پا درآورد دشمنان با صرف یک ضربهٔ سلاح سرد وجود ندارد- باگی که اگر زره به تن می‌کردید و از سلاح سرد استفاده می‌کردید اتفاق می‌افتاد.

برطرف کردن باگ‌ها، در بعضی موارد دست بازیکنان را باز‌تر می‌کند.  حداکثر ذخیرهٔ مهمات سلاح راهبردی چارلی به ۲۱۰ عدد بازگردانده شده است(یک باگ موجب شده بود که این تعداد آن به ۱۵۰ کاهش پیدا کند.  ایراد دیگری باعث شده بود حملهٔ هوایی دقیق کیل‌استریک ای-۱۰ در هوا باقی بماند و هیچ وقت به زمین برخورد نکند. گرچه هنوز باگ‌های آزار‌دهندهٔ درگیری باقی مانده‌اند، ندای وظیفه: منطقهٔ جنگی سیزن ۴ قرار است به بازی متعادل‌تری تبدیل شود.

منبع:Screenrant